05 september, 2006

I'm not feeling Blue

Jag skrev i våras om hur jag blev fuckad av SAS då jag åkte till USA. Oops, they did it again. Eller det var ju inte direkt SAS, utan ett bolag i samma grupp.

Imorse då jag skulle åka till Vasa med Blue 1 anlände jag till checkin ca 23 minuter före avgång. Inte rysligt mycket tid till godo, men helt nog för inrikesflyg. Enligt bolagets regler måste man vara vid checkin senast 25 minuter före avgång. Då jag kom fram till fröken checkin meddelar hon att den redan är stängd. Hon tar tag i radiotelefonen och kollar med bagagehanteringen (jag hade en liten trolley pga övernattning i Vasa och Blue 1 har så ynkliga små kärror att de inte får plats i kabinen) om en väska ännu hinner med. "Det går bra" hörs svaret - t.o.m. jag hör det. Som nästa försöker hon få radiotelefonkontakt med någon som heter "load master". Mästaren svarar dock inte, vare sig på radiotelefon eller vanlig dito, trots idoga försök. Efter ett tag konstaterar hon lakoniskt "det går inte" och ber mig boka om biljetten (vilket är omöjligt) till nästa flyg, SOM GÅR 15:30! §¤$%&#@!!!

Jag står bara och gapar. Det gick liksom inte t.ex. att bära trolleyn med sig ut till flyget och låta markpersonalen hiva in den down under. Det har nog övriga bolag lyckats med i flere repriser.

Det hela slutade med att jag fick köpa en ny biljett med Finnair som avgick ett par timmar senare. Det kostade mig några hundra euro extra, så tack ska ni ha Blue 1.

Vad kan jag annat konstatera än att även Blue 1 nu är i fetbojkott. Snart finns det inga flygbolag kvar mer att välja mellan.

4 kommentarer:

Peppe sa...

Blue1 får hatet att brinna också i mitt hjärta.

Johnny Drama sa...

Eeeexcellent! Ska vi grunda anti-fan-klubben FAB (=Flyers Against Blue1)?

Peppe sa...

Jajaja! Får jag vara ordförande?

Johnny Drama sa...

Ja Fröken Ordförande. Om jag får vara Klagomålssekreterare.