28 september, 2006

Bilberättelse

En liten anekdot om människors förmåga att överraska positivt. I tisdags lyckades jag skrapa till en stor Mercedes då jag skulle parkera vid hemgatan. Suck. Jag fattar ännu heller inte hur det gick till men det slutade med ett par rediga skråmor i min bakdörr och en buckla i Mercans stötfångare.


Som den ärliga invidid jag är, skrev jag ett ursäktande meddelande på baksidan av mitt visitkort och lade det under vindrutetorkaren på den molesterade bilen. Nästa morgon fick jag ett mail (på svenska) av motparten där han tackade för min ärlighet och skrev att vi kommer lättast undan genom att sätta grejen på hans försäkring. Eftersom felet var mitt gick jag naturligtvis inte med på detta. Vi kom överens om hur vi fixar det och han erbjöd sig ännu att ta hyran för den temporära bilen på sig eftersom jag varit så ärlig.
Ibland blir man bara så glad på människors godhet och vänlighet!

På tal om bilar, Audi har släppt sin R8. Ooooh! Suit You, Sir! Seriööst habegär.

3 kommentarer:

Johnny Drama sa...

Tack, tack. Det facto har hag ju en parkkitutka, men det hjälper inte då man inte backar...

Anonym sa...

Hmmm! Audi R8 tycks ha tagit starkt intryck av Koeningsegg. Undrar om priset är detsamma också...??? ;-)

(http://www.koeningsegg.com)

Johnny Drama sa...

Jag tror nog att Koenigsegg är några snäpp dyrare. På tal om Koenigsegg, var det litet lustigt att H&M-ägarmilonären som köpte en CCX bara hann inneha den i några timmar innan han krashade den så den gick till inlösning. Väl använda pengar, typ.