02 september, 2006

Huussis

Detta har hänt. Vi har varje fredagseftermiddag en gemensam kaffestund med vårt team på jobbet. Idag började diskussionen från folks härkomst och snart gled vi av någon orsak jag inte minns in på att diskutera dagstidningsprenumerationer.

Jag erkände att jag inte prenumererar på HBL och det ställde till med en mindre kalabalik bland församlingens finlandssvenskar. Jag är sedermera icke en fullvärdig finlandssvensk och skall i fortsättningen endast tilltalas på finska.

Det finns två orsaker varför jag inte prenumererar. 1) Jag tycker inte att tidiningen är särdeles bra. 2) Jag har knappt tid att läsa ens den andra stora huvudstadstidningen.

Man är enligt vissa i sällskapet skyldig att prenumerera på HBL om inte annat för att understöda tidningen. Jag tycker att (om dock inte på fullt allvar) det finns 4 attribut som en människa bör besitta för att hon skall vara tvungen att prenumerera på HBL. 1) Minkpäls, 2) pärlhalsband, 3) pudel och 4) lägenhet i Munksnäs. Jag saknar alla dessa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roliga söndagsstrippar, ändå :)

Johnny Drama sa...

Jo det förstås. Med trevliga huvudpersoner. :)