06 april, 2006

Bloggar från 11000 m

Trots att jag sade att jag inte skulle blogga på ett tag, kunde jag inte hålla mig. :) Sitter i SAS business class med WLAN-uppkoppling och blingar med litet champagne. Coolt va?

På tal om SAS. Nu kommer det litet kraftigare text. Jag bokade min resa till Ft Lauderdale för ett par månader sedan. Det fanns ont om "eurobonusplatser" - jo jag bokade på poäng- så mina connections var litet olämpliga. Så ringde jag för en vecka sedan till SAS contact center, som är outsourcat till Tallinn och talade med en flicka vars svenskakunskaper lämnade en hel del att önska. Jag förklarade att jag inte vill stanna över natten i Chicago utan vill åka vidare samma dag och frågade om det finns flights. Efter en del missförstånd och upprepningar svarade hon att det finns och att hon bokar det. Jag var lättad. Sedan kom det ett bekräftningsemail som sade att flighten går 18:45 på kvällen såsom vi diskuterat i telefon. Tyvärr lade jag inte märke till datumet på connectionen till FLL. I morse då jag skulle checka in visade det sig att den är imorgon. Nice. Jag är alltså tvungen att vänta 1,5 dygn i Chicago pga att deras jävla personal i Tallinn inte fattar svenska. Jag ringde upp dem och talade t.o.m. med en manager av något slag, men hon typ bara ryckte på axlarna och sade att alla "eurobonusplatser" är slut. Är detta tacken för att man flyger med bolaget? SAS, ni är härefter i fetbojkott och alla mina vänner och bekanta ska få veta hur jävla dåligt ni sköter er. Service, va e de?

Sign. Eurobonus guldmedlem som blivit fuckad

2 kommentarer:

thomas sa...

Det tråkiga är att man blir alltid fuckad...
Någongång kan du välja av vem och när men faktum är att Fucknessed borde bli en SI enhet... F är upptaget (Faraday) antar jag ... K e oxo. Men kanske X skulle vara bra... Liksom i krysset.

Mängden skit är konstant, lev med det. Se min blog för den teorin... (snart)

Johnny Drama sa...

Hmm, X låter bra, eller F(X). Väntar med spänning på teorin... Now to the beach. :)