10 september, 2006

Seattle

Hej mina vänner. Hälsningar från Seattle. Flög hit igår via Köpendanmark.

Fick personligen uppleva de nya säkerhetsbestämmelserna på USA-flygen då jag köpte en flaska EdT på tax freen. Den fick jag naturligvis inte ta med ombord, utan efter röntgengenomlysning av handbagaget vid gaten blev flaskan inpaketerad i en vit pafflåda med security-tejp runtomkring och så åkte den in i lastutrymmet. Jag fick en känsla av att jag aldrig ser den flaskan mer igen.

På flygfältet i Helsingfors (nåja, Vanda är det ju, men ni vet) köpte jag också en liten present åt Don, som vi skall träffa här i Redmond, i form av en kapsylöppnare av renhorn (ett stort jävla horn som ser ut som ett ninjavapen) samt en rensalami. På Seattle Tacoma blev jag sedan naturligtvis utvald för extra scanning av department of agriculture och fick inte ta in salamijäveln "...because we don't know for how long it has been cooked. Foot and mouth disease..." Cooked? Hornet var det dock inget problem med. Så, sorry Don, du får ingen salami trots idogt försök.

Inga kommentarer: