16 juni, 2006

TechEd, Dag 3-5

Jag hade planerat att skriva en post per dag från TechEd, men pga det digra programet och de långa dagarna blev det bara inte av. Jag sammanfattar härmed de extrakurrikulära aktiviteterna i denna post eftersom jag vet att det ändå är det ni är intresserade av. Vill ni veta mer om sessionerna under dag 3 till 5, eller TabletPC, kan ni ju alltid fråga. :)

På kvällen dag 3 var det dags för middag på Morton's Steakhouse med
Beat, Don Smith, Jason Hogg från MS, och Tim från BT. Diskussionerna kring middagsbordet då man dinerar med några av de smartare killarna på planeten är väldigt, väldigt intressanta. Det är både givande och hälsosamt att jag bli outsmarted med hästlängder av killar som dessa. Jävligt lustiga killar och ännu lustigare blev det på puben efter middagen.

Kvällsprogramet dag 4 var det traditionella Attendee Partyt som denna gång gick av stapeln på
Fenway Park. För er såsom jag inte är väldigt insatta i baseball, är Fenway Park hemarena för Boston Red Socks. Oooh. Jag vet. Not impressed. Men lokala invånarna var helt i extas av att få vandra nere på spelplan. "I have lived in Boston all my life and NEVER been down here." Ett bänd vid namn Train hade dom också skaffat dit. Never heard, men dom var väl helt hyfsade. Som ett generiskt amerikanskt rockband kan vara. Man fick också pröva på batting cages och pitching, av vilken det finns bevis här intill. Låt mig säga att den gamla spjutkastararmen kanske inte var beredd på att slänga iväg en baseball i 65 mph.

Fredagskvällen var vi igen ute med Don, Beat, Shy (nej, han var inte blyg) et al. Bl.a. beökte vi Cambridge och lyssnade på livemusik farmförd av vad som verkade vara ett gäng fysikprofessorer.

Summa summarum var TechEd 2006 litet olyckligt placerad med tanke på releasetidtabellen för Office 2007 och Windows Vista, men innehöll ändå en hel del intressant. Det mest givande var att se bredden på Office 2007 och hela collaboration-biten (samarbete låter töntigt) samt hur Microsofts BI-story äntligen börjar ta form.

Inga kommentarer: