18 juni, 2006

Boston by day

Igår var det dags för en ledig dag efter en tung konferensvecka. Vädret bjöd på sitt bästa i Boston och det var nästan litet för hett med +32 grader i skuggan. Vinden vid flodstranden fläktade en aning, men bäst svalka fick man ändå i de luftkoditionerade affärerna och shoppingcentren. :)

På kvällen besökte vi
Uni Sashimi Bar där jag åt så god mat att jag inte minns när jag skulle ha ätit så gott senast. Unis koncept är att bjuda på små sashimirätter och därvid liknande smårätter gjorda med stort kunnande och finess. Ken Oringer heter mannen som står bakom disken i det pyttelilla köket och trollar fram sådana delikatesser att man blir helt knäsvag. Jag åt följande (de hade nog finare namn, men jag minns dem inte längre):

  • Kobe Teriyaki
  • Cripsy Maine Lobster
  • Scallop
  • Blue Marlin
  • Spicy Yellowfin Tuna
  • Eel with foie gras

Rekommenderas mycket, mycket starkt, trots att det litet tär på plånboken. Men vilken riktigt god restaurangupplevelse gör inte det (tolka mig inte fel, det finns dyr mat som är skit).

Inga kommentarer: