04 maj, 2006

Sommar, sommar och sol

Havet och vinden, och doft av kaprifol. Sjöng visst Sven-Ingvars (jag kan inte tro att jag just googlade det där) någon gång i tiden. Hur f-n vet jag det kan man ju fråga sig? Det kommer sig nämligen så att det blev något av en älskad/hatad signaturmelodi för festande då det begav sig under studietiden på en KTH-kryssning till Åland.

Nåja, hur som helst så verkar det bli sommar med en big bang nu. 21 grader på veckoslutet (inte helgen, Johnny, inte helgen...)! Anfäkta och anamma, det är ju fantastiskt. Terrasskeikka luktar det å det starkaste (uteservering för er i Sverige, ja och så är keikka = gig eller tur - finlanssvensk finlandism ;).
Hoppas bara ett detta inte betyder att vi använder upp all sommarkarma nu i början av maj med påföljd att det är svinkallt hela juni och halva augusti. Vadå pessimist? Jag?

3 kommentarer:

Johnny Drama sa...

Note to self: jag tycker att "anfäkta och anamma" är ett synnerligeen coolt uttryck som den gode Kapten Haddock flitigt använde sig av. Härmed blir detta min officiella svordom (fast det är ett så coolt uttryck att man nästan inte kan räkna det som en svordom).

Johnny Drama sa...

Dude, du e litet bortskämd. Jag har nog inget emot av att njuta av terrass på SoBe i tretti graders värme.

Peppe sa...

"Anfäkta och anamma" är så ocoolt att det är coolt. Lite som "ohemult" eller "besynnerligt" eller "hast du mir gesehen".

Förresten Raipe och Johnny, inte bara SoBe insides nästa lördag. Okej?

Puss på er iaf.