28 maj, 2006

Ratioskukka

Har varit i Stockholm och firat en lång helg, så därför har bloggandet varit på hold i några dagar. Det var inget fint sommarväder precis, utan regn och rusk mest hela tiden. Men shoppa kan man fastän det regnar. Och äta på bra restauranger. Jag blev av Johan tipsad om Döden i grytan, men tyvärr fanns det inga bord lediga då jag skulle boka. Ett annat tips, av Bejcon, visade sig dock vara en fullträff, nämligen RestaurangenTM. Deras idé e fin men bra. Små rätter (som de facto inte är så väldigt små) som baserar sig på en viss smak, med passande vin i smakglasstorlek till. Mycket, mycket gott. Rekommenderas. En annan gammal och god restaurang som jag kan rekommendera är Rolfs kök.

4 kommentarer:

Peppe sa...

Mmm, Stockholm... fin, fin stad. OCH fin bild.

Johnny Drama sa...

Mycket fin stad! Det är otroligt hur mycket större och mer europeisk (om ni tillåter uttrycket) Stockholm är jämfört med Helsingfors. Och så finns det en massa fina hus att fotografera.

Anonym sa...

Kul att du gillade Restaurangen! Lite udda men samtidigt suveränt koncept...och förbannat god mat!

Ett annat tips är Döden i grytans systerrestaurang - Den gamle och havet....

PS. Nästa gång du är i stan privat får du väl ändå slå en signal...för bövelen!

Johnny Drama sa...

Jo, jag vet. Men jag tänkte att jag inte vill störa då det är helg. Nästa gång är jag inte så överseende. Jag lovar. :)