03 maj, 2006

Sista minuten

Varför gör man alltid allting i sista minuten? Efter att halva natten ha suttit och producerat presentationsmaterial till ett seminarium imorgon, ställer jag mig igen denna fråga. Jag vill tolka det så att jag hela tiden har alldeles för mycket att göra, vilket innebär att jag inte fixar grejer innan det är ett absolut måste och en deadline hägrar i horisonten (serni, jag en så jätteviktig och upptagen). Jag inser dock att detta inte är hela sanningen. Är jag lat? Kan jag inte hantera min tid? Varje gång man sitter och svär med dylika ting intalar man sig själv att nästa gång, då skall jag minsann vara ute i tid. Well, detta har inte hänt (ok, visst har det kanske hänt ett fåtal gånger, men alltför sällan).

1 kommentar:

Johnny Drama sa...

Oooh, Frasier! :) Nää, men nog har du säkert rätt. Det ligger i vår natur (åtminstone en del av oss). Viktigt är ju förstås att man verkligen får saker och ting fixade i alla fall, men det känns (jag har spenderat för mycket tid i Sverige, asså) som om man gör det litet för svårt för sig ibland.