29 mars, 2006

Telefonkataloger

Nog är det ju fan-tastiskt! Igår hade jag några kilo telefonkatalog i postluckan. Igen. Är det tammefan verkligen nödvändigt för två separata företag att trycka upp tuuusentals sidor med telefonnummer och reklamer?! Jag behöver inte två kataloger! En räcker mycket väl till och t.o.m. den är för mycket. Jag kan inte minnas när jag senast skulle ha slagit upp ett nummer i en telefonkatalog. Det är så stenålders. Men tydligen jävligt bra business eftersom det lönar sig att trycka dem i två uppsättningar. Tänk bara vilken miljöbörda det är. Hur många träd behövs det för att få till två set kataloger? Och sedan när dom har blivit gamla så åker det dubbelt mer papper till tippen. Dom borde fan stämmas. *lugnar sig*

7 kommentarer:

Peppe sa...

Telefonkalatoger har under det senaste DECENNIET endast andvänds till att kolla upp adresser på kartan och beställa pizza i riktigt grav krabbis.

Johnny Drama sa...

Du talar visa ord min vän, men det som stör alldeles OFANTLIGT är att katalogbolagisterna naturligtvis har helt andra skalor och rutmönster på sina kartor, så beroende på vilken katalog du råkar titta i skall du antingen till 52:J-48 eller 12:A-4. Aaaargh.

thomas sa...

Jo men min granne har hittat på världens lösning!!!

Man lägger telefonkatalogen tillbaka ut, (liksom i trappan) och skriver en lapp på
"Voisitko Postinkantaja viedä tämän takaisin, en tarvitse sitä".... Jovars... kanske hon kunde bli en av våra nya hjärnor här på labbet.
Vi kunde studera vad det är som gör henne så ***

Johnny Drama sa...

Det gjorde jag också, men satte ingen lapp på den än. Kanske det är därför the postman inte fört bort den. Måste prova.

Minna Österholm sa...

Intressant hur man tror sig kunna lära känna mänskor via deras bloggar - trodde inte att du har som hobby att Rädda Regnskogar : )

Johnny Drama sa...

Nå inte är det min hobby precis, men i detta fall nog. Vad trodde du då att var min hobby?

Minna Österholm sa...

Tänkte mig till exempel puckelpist, snabba bilar och heta linjer...