11 mars, 2006

Jag skaffade ett snowboard


Såsom jag skrev i en tidigare postning (Brädesåkning) funderade jag på att köpa mig ett snowboard. Idag gick jag till den internationella sportaffären på en impuls och gick ut därifrån som en lycklig (?) ägare till följande utrustning.

Bräde: Burton Baron 172





Bindningar: Burton Custom

Champagnefärgade (klart att färgen är viktig!)



Skor: Burton Ruler

Brun/khaki för att matcha bindningarna naturligtvis.

Man kan ju fråga sig ifall det är någon idé med denna anskaffning eftersom jag åker ganska litet och är nybörjare, men jag intalar mig själv att jag kommer att åka mer nu när jag har egen gear. Well, det återstår att se, men nog är det ju den lilla prylnissen i mig som tycker att det är fett att ha egna grejer, ställa in bindningar, vaxa brädet (nja, det är jag faktiskt inte så säker på att jag kommer att gilla) etc.

"Skiing is for little fat kids" läste jag på ett klistermärke i affären, men jag är nog en inbiten skidare också, så få se om de grejerna kommer att rosta bort nu.

Ride on!

Inga kommentarer: