13 mars, 2006

Crash

Såg Oscar-vinnaren Crash igår. Visst var det en bra film, men jag var inte så imponerad. Panelen måste ha haft ett stort huvudbry då de skulle välja mellan två filmer som behandlar kontroversiella ämnen såsom rasism och homosexualitet. I Bush-landia var väl valet sist och slutligen ganska klart; homosexualitet är ju en sjukdom enligt Bush och hans gelikar. Hela Oscar-spektaklet känns så konstgjort och på förhand regisserat att jag personligen inte sätter så stort värde vid det. Men filmen var helt sevärd. (Jag har inte ännu sett Brokeback Mountain som var den andra förhandstippade.)

4 kommentarer:

Peppe sa...

Crash var väl ok. Själv gillade jag Woody Allens Match Point ganska mycket.

Johnny Drama sa...

Den har jag inte heller sett än. Det finns för många bra filmer på bio just nu...

Anonym sa...

Match Point är en riktigt bra film!

-Hanna (hej - jag läser också!)

Johnny Drama sa...

Oj, en läsare till! Nu har jag tre.