01 juni, 2007

No smoke on the water

Eller i ölglaset. Äntligen har den mycket efterlängtade nya tobakslagen trätt i kraft och förpestelsen i form av rökning på restauranger har gått till historien. About fu**ing time säger jag. Om folk vill dö i lungcancer är det deras sak, men jag skall inte behöva lida av rök och förpestelse. Att rökningsförespråkarna hänvisar till individens frihet tycker jag är sjukt.


Nu fattas bara det att vi får bukt med rökning i lägenheter där att det sipprar ut rök i trapphuset och in i andra människors lägenheter. Jag är inte speciellt förtujst att det luktar papegojbur i vår tambur och i trapphuset.


Alla rökare borde ha en lufttät hjälm på huvudet så att all rök skulle gå i ett slutet kretslopp.

6 kommentarer:

thomas sa...

Amen,

Som forna rökare (emellan men sällan har återfall), är jag 100% överens.
Jag är inte rädd för lungcancer av passive rökning och sånt snack. Hälsorisken på en krog är inte tobak utan spirt.
Vi kunde kalla lagen "the parrot-act"... we shall not smell like parrot-poo again.

Peppe sa...

Att ta en öl på Ysi var surrealistiskt på nåt sätt. Lite som att befinna sig i ett parallellt universum.

Johnny Drama sa...

Jag vet! Helt weird! Och man luktade inte papegojbur efteråt. Fantastiskt!

Hur var filmen med min namne?

Basse sa...

Jag är övertygad om att alla min ungdoms bakisspyor (ca 10,000 stycken) berott på tobaksrök.

Johnny Drama sa...

10000? Nu skall du inte vara så blygsam. Jag är övertygad om att de är flere än så. De kopiösa mändgderna sprit har naturligtvis inte haft någonting med saken att göra.

Peppe sa...

Well, efter att ha hällt i mej en halv flaska rött till middagen, en (eller var det kanske två Coronan) OCH en fisu i ert roliga sällskap på 9 fick John Blund mera uppmärksamhet än Johnny Depp.