11 juni, 2007

Inga bubblor mer

Jag brukade dricka ganska mycket mineralvatten med bubblor. Tills jag läste att det går åt 500 gånger mer energi till ett glas mineralvatten jämfört med ett glas kranvatten. Jo, skeptikern i mig rynkade också litet på ögonbrynet. Men jag tänker att it's the small things. Fast så länge Dubya vägrar göra något åt föroreningarna i det stora landet är mina åtgärder knappast jämförbara med en fis i rymden ens. Det känns iaf bättre.


Så idag fick jag mer vatten (sic!) på min kvarn när jag i den tjocka huvudstadstidningen läste att sgs _alla_ mineralvatten är väldigt sura och således skadliga för garnityret.

No bubbles no more. Eller nåja, en San Pellegrino nu och då tänker jag hålla fast vid. Ve och fasa ifall strontiumnivån i mig skulle sjunka för lågt.

3 kommentarer:

Peppe sa...

You go Johnny! Jag slutade också med bubbelvatten för några månader sedan. ("Jag slutade också med bubbelvatten...". Måste vara den nördigaste kommentaren år 2007).

Förresten, ledig på fredagen?

Petter Eklund sa...

Men GT är väl eko?... Har aldrig prövat utan bubblor men tror inte det är nån höjdare. Vatten blir kran hädanefter. 500 gånger!?!

Johnny Drama sa...

peppe: Rebel yell! Kan förövrigt hända att fredagen fixar sig iaf. Man _kan_ ju inte missa det.

byggmästarn: Någon måtta får det väl vara med ekologin! GT måste abselut ha bubblor.