24 maj, 2007

Edesviken R.I.P.

Så hände då det jag hade befarat. Helsingfors stad bestämde sig för att bygga det avskydda badhotellet i Edesviken - trots att projektet redan en gång hade slopats pga hårt motstånd från innevånarna. Helvete också!

Pekka Korpinen, som jag nu inte har så mycket till övers för längre, tog fram planen i smyg i april och BAM, mittiallt har det gjorts ett beslut på att bygga eländet på den finaste strandremsan i stan. Jo jag vet att där finns en massa båtar och bråte just nu, men man kunde ju ha snyggat upp det till allmänt bruk istället. Nu blir det ett badhotell för forna östblocket á la Serena. Nice!

Som tidigare Tölöbo är jag rosenrasande! Man bara skiter helt i vad folk tycker om saken och bestämmer sig för att förstöra området. För att citera Osku Pajamäki: "Ingen skulle väl heller komma på att bygga ett hotell stort som en Citymarket i Brunnsparken". Jag skulle inte vara så säker jag. Kanske Korpinen gnuggar händerna just nu och tackar Osku för idén. Prkl!

3 kommentarer:

Basse sa...

Snuskbögeri! Revolution!

Peppe sa...

På tal om ingenting som har med Edesviken att göra. Damn vad cool senaste episoden Entourage var. Speciellt Johnny Drama.

Johnny Drama sa...

Ojojoj, jag har inte tittat på Entourage på länge. Har hittat annat knark: Heroes och Invasion. Måste bättra mig själv.

För övrigt så är Johnny Drama alltid cool!