15 februari, 2006

Medaljregn

Medaljregnet fortsätter i Torino. Silver i puckelpist för Finlands Markku Ronkainen, jee! Dessutom tyckte jag att han var bättre än australienaren som vann. Iofs är jag ingen kvalificerad domare. Trots att jag vet bäst.

Det är något märkligt med OS. Man sitter och stirrar på grenar som curling, som det aldrig någonsin annars skulle falla en in att titta på. Vilken gren tycker du är konstigast av alla vinter-OS-grenar?

På tal om medaljregn. Jag gissade på att FInland skulle kamma hem 5 medaljer i OS. Litet pessimist var jag, visst, och om takten fortsätter så här så blir blir ju resultatet något helt annat. I det fallet är jag dock glad för att jag har fel.

3 kommentarer:

Johnny Drama sa...

Kommenterar själv här nu för jag sitter och tittar på Short Track stafett. Det e weird alltså.

thomas sa...

det är väl inget fel på curling ju!!!

Dam-hockey däremot e lite knasigt. Its something but its not hockey.
Jag föröker inte vara as-schauvinistisk utan jag bara ifrågasätter reglerna.
Om jag vore hockey tjej skulle jag helt enkelt vara skit-förbannad av att åka ut bara för att skrinna förbi motståndaren...."alltså hon blödde ju inte ens...typ"...
Eller så är det så att kvinnor inte är alls aggressiva av sig.... Nähä.... gå bara till pub Hamlet en vardagkväll så tänker du om.... just det

Johnny Drama sa...

Jo, jag håller med dig. Och så ser de ju inte ut som hockey-spelare ens, med så små näpna skydd. Naturligtvis en följd av att min inte får ha kroppskontakt alls. Alla tänder har dom kvar också. :)