23 augusti, 2006

Peppes utmaning

Peppe utmanade mig. Här är alltså min fyra-lista.

Fyra arbeten jag haft i mitt liv: Ogränsrensare på sockerbetsodling, bageriarbetare (kan inte längre komma ihåg hur man flätar en längd), svarvare, kyrkovaktmästare (det trodde ni inte).

Fyra filmer jag kan se om och om igen: Reservoir Dogs, Donny Darko, Star Wars (vilken som helst av originalen), Top Secret!

Fyra städer jag bott i: Den Lilla Staden, Helsingfors. That's it. Fan vad jag är ocool.

Fyra tv-serier jag gärna ser: Galactica (den nya), Prison Break, Weeds, Entourage. Alla helt jävla beroendeframkallande.

Fyra ställen jag vill åka till: Galapagosöarna, Tibet, Japan, Papua.

Fyra favoriträtter: Sushi, mormors älgköttbullar, en riktigt bra biff med rött, sikrom.

Fyra ställen där jag trivs: Sängen, skärgården, under vattenytan, på resa på något spännande ställe.

Fyra bloggare jag vill utmana:
Nicke, llauren, Y1 och den ängsliga amöban.

Sådeså.

3 kommentarer:

Peppe sa...

Kyrkovaktmästare? Shit, om det här var en tävling så vann du.

Johnny Drama sa...

Jag vet. *rodnar* Det var en desperat ynglings desperata behov av ett sommarjobb. Iofs så kanske det är en fin merit då man står vid Sankte Pers port. ;)

Peppe sa...

I was young and needed the money. Typ.