19 augusti, 2008

The greatest scam of all time

kupliva Måhända jag överdriver en smula, men när det blivit mer och mer populärt med "mineralvatten med äkta fruktsmak" så kan jag bara förundra mig över hur dumma människor på riktigt är.

Nu vill jag inte specifikt spänka Marli, men eftersom deras reklam var den senaste jag såg, får de fungera som exempel.

Folks, 20% äppelsaft, resten vatten, i en halv liters flaska. Med litet bubblor i. Kostar säkert minst 1,50 i butik. Marlis äppeljuice, som är 100% saft kostar i bästa fall under 1 € per liter. Do the math.

Briljant konceptutveckling; man höjer literpriset tiofallt genom att späda ut och packa om saften och slänga i litet bubblor.

Jo, jag vet att det är praktiskt och att förpackningen kostar och, och, och. Well, it's your money.

5 kommentarer:

Sten sa...

Jo och dessutom borde min mormor ha tagit patent på detdär, hon blandade bubbelvatten med äppelsaft redan på den tiden när undertecknad inte fick (lagligt) dricka annat än saft.

thomas sa...

indeed,
jag vill lyfta fram diverse andra favoritprodukter här borta som kan representeras av:

Vitamin Water = utspädd saft, 100% artificiell, + lite vitaminer eller spårämnen etc (och lite socker)

Energy drink X(kommer inte ihåg namnet) = smaksattvätska med koffein och lite "protein". Enligt reklamen är detta en riktigt energi dricka som ger dig SUPERPOWERS i 5 timmar utan att du KRASHAR, mycket bättre än red bull som innehåller SOCKER och GUARANAextrakt... Som känt är dåliga och ger dig en snabb BUZZ och sen en KRASH.

llaurén sa...

Jamen... bubblorna? Tror du de kommer gratis? Nån stackars lågavlönad gök sitter ju där och petar in dem i flaskan...

Peppe sa...

Johnny Drama- superhjäten som står på den lilla konsumentens sida.

Johnny Drama sa...

Sten: Din mormor måste sue the ass off Marli och övriga förbrytare.

llaurén: Jag är säker på att de matar äpplen i de lågavlönade gökarna och de sitter sedan och fiser i flarrorna. CO2, my ass.

peppe: Måste sy en kostym nu, ju.