16 augusti, 2008

Etthundra armpressar

Jo. Jag har också gripits av galenskapen. Jag skall börja onehundred200x200 köra "one hundred pushups". Det är ett program där man under sex veckor försöker nå en nivå där man klara av 100 armpressar på raken. Låter ganska HC, men jag, såsom mången annan, skall göra ett försök. Idag skall jag köra det första testet, dvs se hur många jag klarar av otränad. Sedan blir det armpressar 3 ggr per vecka i sex veckors tid. Häng med!

Intressant det här med nördar och idrott, förresten. Genast då någon algoritmiserar (jag hittar på nya ord bäst jag vill, tack så mycket) någon idrottsprestation eller därmed jämförbar aktivitet går det bra att hänga på.

4 kommentarer:

thomas sa...

..tänkte nästa bli biten av the fadd... måste ännu överväga.... jag hatar att lämna saker ogjorda... och därmed börjar inte ens med dem:)

Peppe sa...

Båda två: jag vill se före- och efterbilder på era armar. Pronto!

Peter sa...

Nå, resultat? Här ligger jag halvdöd på golvet efter dag 1. Lite sjukt för dom av oss som inte mera har kondis.

Men, det där var en bra point. En fin algoritm, snygga tabeller och bra webbsajt gör att det inte finns plats för några onödiga känslor eller flummiga beskrivningar. Precis så ska det vara!

Att köpa nån sport-gadget är förresten ett annat bra sätt att aktivera sig.

thomas sa...

jag har funnit att sport-gadget köpet gör endast en sak för mig... det aktiverar plånboken;(...

Däremot har jag idag föreslagit åt min äkta hälft att vi ska börja med the challenge... Auf wiedersehen