08 mars, 2007

Mixed signals

Ni vet hur det är ibland, mixed signals. Jag upplevde det ikväll. Ok, häng med mig här. Jag sitter i all sköns ro på restaurangen invid mitt hotell (jag bör kanske avslöja att jag är i Vasa). Sippar på min öl, väntar på käk. Plötsligt blir min lilla grå confused. Från bordet invid, ur munnen på en mörkhyad kvinna, klingar flytande pampesiska! (Österbottnisk dialekt for those not in the know). Missförstå mig inte, jag är inte rasist, tvärtom, jag förespråkar alla former av kulturell diversitet. Men jag är inte van att höra slikt tungomål av en person med den etniska bakgrunden. Detta beror naturligtvis på att jag e gumi, men det är lustigt hur man känner kortexet slå knut på sig själv för att försöka fatta vad fan som hände.

PS. Jag gjorde just en label "pampas" i blogger. Fan vet.

1 kommentar:

Basse sa...

Min kusins kusins är gift med en amerikanska, och för X år sedan drog hon på en kusinfest till med "Harakrankin å mydjin, kom å bit mej på rydjin!".

Det var ganska lustigt.